Reflectie

3 november 2017 - Utrecht, Nederland

Aan het begin van deze safari zat ik nog heel erg te twijfelen of ik wel de juiste opleiding had gekozen. Het project wat we tot dan toe hadden gedaan in Zuilen sprak me totaal niet aan, en docenten gaven geen duidelijk over wat de opdracht nou precies inhield. De afgelopen weken heb ik dit leren loslaten, je hoeft niet altijd te weten wat je doet en waar je opdracht echt over gaat. Je moet er juist voor zorgen dat je het je eigen draai geeft, waardoor jij er al je energie en creativiteit in kwijt kan. Dat werd mij pas echt duidelijk door de egographic, ik deed eerst maar wat totdat Ramon mij liet focussen op iets dat ik leuk vind en ook wou. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik ooit eerder zoveel van mijn vrije tijd heb gestoken in een schoolproject en het ook nog leuk vond.

Ook was het verfrissend om naar professionals uit het werkvak te luisteren en ook om met ze te praten. Daardoor weet ik nu meer over wat ik later zou kunnen worden. Op dit moment lijkt Visual Designer mij het leukste omdat je dan echt je creativiteit kwijt kan en dingen mag ontwerpen, en dat kan van websites tot een kledinglijn, maar misschien werk ik over 10 jaar wel als developer.

Safari heeft me echt de andere (en stiekem ook wel leukere) kant van CMD laten zien. Ik kan niet wachten om dit nog eens terug te lezen wanneer ik ben afgestudeerd en dan terug te denken aan hoe weinig ik nu nog maar kan en weet.